Löplabbet och Coop MedMera ingår långsiktigt samarbete

Den 17 juni ansluter sig butikskedjan Löplabbet till Coop MedMeras framgångsrika premieprogram. MedMeras 3,5 miljoner kort kommer att fungera för poänginsamling i alla Löplabbets butiker och premieprogrammets belöningssystem kommer att ge tio procent rabatt.

-Samarbetet med Coop MedMera ger oss möjlighet att nå ut över hela landet till nya kundgrupper som börjat motionera eller planerar att komma i gång. Det är en chans för oss att bredda vår kundkrets och nå ut till fler, säger Erik Vitéz, vd på Löplabbet.

Det växande löparintresset är extra påtagligt bland tjejer. Utvecklingen har accelererat och idag går nästan hälften av Löplabbets försäljning till kvinnor. Enligt Erik Vitéz märks det att hälsa och välbefinnande är någonting som ligger i tiden. Lena Grönwall, marknadschef på Coop MedMera, ser där en tydlig koppling mellan de båda företagen.

-Löplabbets affärsidé är helt i linje med kooperationens satsningar på hälsa och välbefinnande. Coop MedMera gäller i flera affärskedjor och är redan nu Sveriges bredaste kort. Genom vårt samarbete med Löplabbet ökar vi nyttan för medlemmarna ytterligare säger Lena Grönwall.

För frågor kontakta: Eric Vitéz, vd Löplabbet Sverige AB Tfn:08-734 90 13 E-post: eric@loplabbet.se

Lena Grönwall, marknadschef Coop MedMera Tfn: 08-743 50 23 E-post: lena.gronwall@kf.se

E-post presskontakt@kf.se www.kf.se 1 (2) 2 (2)

Löplabbet

• Den första butiken öppnade 1984 på Ringvägen i Stockholm

• Antalet butiker har ökat i takt med den snabbt växande joggingvågen

• Kedjan omfattar idag 14 butiker och en webshop

•Utmärkelser: Dagens Industris Gasellpris 2004, 2005. Swedbanks Företagarpris 2007

• Omsättningen uppgår till cirka 100 miljoner kronor

Se även www.loplabbet.se

Coop MedMera

• Coop MedMera är konsumentkooperationens medlemskort och nyckeln till de rabatter, tjänster och övriga förmåner som medlemmarna erbjuds genom Coop MedMera premieprogram

• Det finns 3,5 miljoner Coop MedMera-kort. Kortet kan användas i 1 200 butiker och stormarknader inom Coop och andra försäljningsställen inom konsumentkooperationen samt hos anslutna partners som KappAhl, Expert, Akademibokhandeln, Bokus med flera.

• Betal- och kreditkortet Coop MedMera Visa kan användas över hela världen för att samla premiepoäng.

• MedMera Bank AB, som är ett dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF), ger ut och hanterar Coop MedMera-kortet.
Se även www.coopmedmera.se , www.kf.se

Kooperativa Förbundet (KF) KF är förbund för landets 49 konsumentföreningar med ca 3 miljoner medlemmar. KF är också en detaljhandelskoncern. Kärnverksamheten dagligvaruhandel drivs av Coop Sverige med kedjorna Coop Konsum, Coop Nära och Coop Extra samt stormarknaderna Coop Forum och Coop Bygg. Därutöver ingår följande dotterbolag: Stockholmsbutiken Daglivs, KF Fastigheter, MedMera Bank, Norstedts Förlagsgrupp, Akademibokhandeln, Bokus, Pan Vision, Tidningen Vi, Vår Gård Saltsjöbaden och KF Gymnasiet. Till koncernen hör även KF Sparkassa och Läckeby Water Group samt ett antal interna affärsstödjande funktioner för förvaltning av finansiella tillgångar, revision och ett antal andra tjänster.