Kosttillskottguiden.nu har lanserats i Danmark

Kosttillskottguiden.nu, en av Sveriges största jämförelsesiter av kost- och hälsokost har nu lanserats i Danmark, detta efter ett beslut styrelsen tog tidigare under året. Namnet på den danska versionen är kosttilskudguiden.dk och blir den tredje marknaden för sitens ägare, Venerolink AB. Lanseringen innebär att Danmark får tillgång till ett liknande, välfungerade koncept gällande val av kosttillskott som Sverige i nuläget har.

- Lanseringen i Danmark är verkligen något vi sett fram emot ett tag nu. Efter att beslut om lanseringen tidigare togs under året har vi nu arbetat dag och natt med att kunna få ut sidan på den danska marknaden, säger Robin Johansson, VD och medgrundare av Venerolink AB som skapat och driver ett antal olika hemsidor inom hälsosegmentet på främst den Svenska marknaden.

Kosttillskottguiden.nu, som lanserades under början av 2017, finns sedan tidigare, utöver i Sverige, även i Norge. På bara något år har besöksantalet ökat väsentligt och således även den ekonomiska tillväxten.

- Det känns skönt att se att vårt hårda arbete börjar ge resultat. För cirka ett år sedan lade vi om vår strategi mot google vilket under senare googleuppdateringar visat på positiva rankingförflyttningar. Vårt arbete är nu helt fokuserat på det långsiktiga resultatet, något vi tror kommer att gynna oss på sikt, säger Robin.

Kosttilskudguiden.dk använder sig av samma design och layout som den svenska versionen och det finns inga planer på att ändra detta.

- Vår nuvarande design och layout på vår svenska site har visat sig uppskattad bland besökarna och kommer således även att testas på den danska marknaden. Vi får sedan se med tiden vad statistiken säger gällande danskarnas uppskattning av nuvarande version, avslutar Robin.

Kosttillskottguiden

Om oss

Kosttillskottguiden.nu ägs och drivs av Venerolink AB. Vill du komma i kontakt med oss kan du fylla i formuläret nedan. Hemsidan har varit i vår äga sedan mitten av år 2016 men det var inte förrän i slutet av samma år som hemsidebygget kom igång ordentligt. Webbplatsen har som huvudsyfte att guida dig som konsument i en djungel av olika kosttillskott. Detta gör vi genom en rad olika faktorer, där några av dessa är följande: Vi tar reda på, granskar och delar med oss information och fakta gällande olika typer av kosttillskott. En del av informationen ska bland annat handla om hur bra ett visst ämne är att använda i form av kosttillskott. Vissa grupper av människor, exempelvis gravida kvinnor eller personer med högt blodtryck kan ha problem med olika ämnen och bör således inte använda någon form av kosttillskott i dessa fall. Vårt primära mål i dessa två fall är att avråda dessa personer från att konsumera de kosttillskott som de eventuellt hade kunnat få hälsoproblem med. Vi hämtar alltid doseringsinstruktioner för kosttillskott från Livsmedelsverket.se så att du kan känna dig säker på vilken dos du behöver. Tänk dock på att olika personer är olika känsliga för vissa kosttillskott och rådgör alltid med din läkare om du är osäker på om du bör ta ett kosttillskott eller inte.Vi arbetar kontinuerligt med att ständigt hålla oss uppdaterade kring återförsäljare av kosttillskott till bra priser. Utöver priset på tillskotten värdesätter vi även bland annat fraktkostnader, leveranstider och generell kvalitet på kundservicen. Vårt främsta mål med den här punkten är att du ska slippa bli besviken över de butiker som vi rekommenderar. Genom att vi får en liten provision när du köper ett kosttillskott hos dessa återförsäljare via Kosttillskottguiden.nu kan vi fortsätta hålla den här sidan uppdaterad med produkttester, den senaste informationen samt hjälpa dig att hitta de bästa priserna. Några av de butiker på den svenska marknaden som vi rekommenderar i dagsläget är: - Svenskt Kosttillskott- Gymgrossisten- ProteinbolagetVi jobbar regelbundet med att hitta de bästa priserna på de produkter som du är intresserad av att köpa. Bland annat har vår sida en inprogrammerad kod som kontinuerligt söker igenom webben efter prisjusteringar. https://www.kosttillskottguiden.nu https://www.kosttilskudguiden.dk