Kosttillskottguiden.nu kommer till Danmark

Efter många år som Sveriges ledande jämförelsesite av kosttillskott lanserar nu Venerolink AB en dansk version av deras populära informations- och jämförelsesida kosttillskottguiden.nu

- Då intresset för den svenska sidan varit enormt, fattade styrelsen tidigare under våren beslutet att gå in i den Danska marknaden och leverera samma kvalitativa kosttillskottsguide som på den Svenska marknaden, säger Robin Johansson, VD och medgrundare av Venerolink AB som äger och driver flera hemsidor inom tränings- och hälsosegmentet.

Hemsidan, som går under namnet http://kosttilskudguiden.dk, ger danskarna nu möjligheter att ta del av vilka produkter som är bäst, sämst, dyrast, billigast, samt lämpade för vem. Allt smidigt och snabbt på mobilen, på surfplattan eller i datorn vilken tid på dygnet som helst.

- Det finns ett enormt intresse för kosttillskott i hela Norden, berättar Robin, och vi har länge diskuterat att lansera en dansk version av kosttillskottguiden.nu. I början av 2019 tog vi beslutet att genomföra lanseringen och vi har sedan dess arbetat hårt för att få upp sidan.

Något som kosttillskottguiden.nu försöker vara tydliga med att klargöra är att kosttillskott alltid främst fungerar som komplement till den dagliga näringsförbrukningen, och inte som en ersättning. För de flesta människorna räcker det med att äta en varierad naturlig kost med fokus på basvaror för att få i sig tillräckligt med vitaminer, mineraler och övriga viktiga ämnen. Det finns dock vissa fall där brister kan uppstå, exempelvis om man äter för lite fisk, nötter och frön kan omega-3-intaget vara undermåligt.

- Syftet med våra kosttillskottshemsidor är inte att få människor att byta ut sin kost mot tillskott. Istället vill vi gärna informera och peka på att en varierad och allsidig kost kommer med flera fördelar och alltid bör prioriteras framför kosttillskott. I vissa fall kan kosttillskott däremot hjälpa avsevärt, och det är då våra jämförelsesiter kommer in i bilden, säger Robin.

Kosttillskottguiden.nu har sedan lanseringen i början av år 2017 gått från 0 till strax över 20 000 besökare per månad. En siffra som kontinuerligt har pekat uppåt.

- En av anledningarna till att vår site blivit så populär är vårt kontinuerliga arbete kring användarvänlighet samt att den besvarar många frågor som en konsument kan ha. Vi lever i ett informationssamhälle och törsten efter kunskap är större än någonsin!

Den danska lanseringen innebär att Venerolink AB nu är verksamma i tre olika länder. Utöver Sverige och Danmark har kosttillskottguiden.nu även tidigare lanserats i Norge.

Kosttillskottguiden.nu

Om oss

Kosttillskottguiden.nu ägs och drivs av Venerolink AB. Vill du komma i kontakt med oss kan du fylla i formuläret nedan. Hemsidan har varit i vår äga sedan mitten av år 2016 men det var inte förrän i slutet av samma år som hemsidebygget kom igång ordentligt. Webbplatsen har som huvudsyfte att guida dig som konsument i en djungel av olika kosttillskott. Detta gör vi genom en rad olika faktorer, där några av dessa är följande: Vi tar reda på, granskar och delar med oss information och fakta gällande olika typer av kosttillskott. En del av informationen ska bland annat handla om hur bra ett visst ämne är att använda i form av kosttillskott. Vissa grupper av människor, exempelvis gravida kvinnor eller personer med högt blodtryck kan ha problem med olika ämnen och bör således inte använda någon form av kosttillskott i dessa fall. Vårt primära mål i dessa två fall är att avråda dessa personer från att konsumera de kosttillskott som de eventuellt hade kunnat få hälsoproblem med. Vi hämtar alltid doseringsinstruktioner för kosttillskott från Livsmedelsverket.se så att du kan känna dig säker på vilken dos du behöver. Tänk dock på att olika personer är olika känsliga för vissa kosttillskott och rådgör alltid med din läkare om du är osäker på om du bör ta ett kosttillskott eller inte.Vi arbetar kontinuerligt med att ständigt hålla oss uppdaterade kring återförsäljare av kosttillskott till bra priser. Utöver priset på tillskotten värdesätter vi även bland annat fraktkostnader, leveranstider och generell kvalitet på kundservicen. Vårt främsta mål med den här punkten är att du ska slippa bli besviken över de butiker som vi rekommenderar. Genom att vi får en liten provision när du köper ett kosttillskott hos dessa återförsäljare via Kosttillskottguiden.nu kan vi fortsätta hålla den här sidan uppdaterad med produkttester, den senaste informationen samt hjälpa dig att hitta de bästa priserna. Några av de butiker på den svenska marknaden som vi rekommenderar i dagsläget är: - Svenskt Kosttillskott- Gymgrossisten- ProteinbolagetVi jobbar regelbundet med att hitta de bästa priserna på de produkter som du är intresserad av att köpa. Bland annat har vår sida en inprogrammerad kod som kontinuerligt söker igenom webben efter prisjusteringar. https://www.kosttillskottguiden.nu https://www.kosttilskudguiden.dk