Kosttillskottguiden.nu lanseras i Danmark

En av Sveriges största betygssättande jämförelsesiter för kost - och hälsokost, kosttillskottguiden.nu har precis nyligen lanserats i Danmark. Siten har ett liknande namn som den svenska versionen, https://www.kosttilskudguiden.dk och använder dessutom en snarliknande design. På så sätt kan nu danska användare ta del av den informativa och användarvänliga jämförelsesiten med stor behållning.

- Vårt mål var att få upp vår danska version av kosttillskottguiden.nu med samma design och layout som den svenska. Detta eftersom att den har uppskattats av våra besökare i Sverige, säger Robin Johansson, VD och medgrundare av Venerolink AB, som driver webbplatsen.

Att lansera siten på danska har länge varit en del av framtidsplanerna då intresset för näring, träning och kosttillskott är mycket stort även i Danmark, och nu har siten alltså blivit verklighet.

Här finns information om allt som har med kosttillskott att göra, vilka egenskaper olika produkter har och vem de bäst passar.

- Vi såg redan för något år sedan det enorma intresset för kosttillskott i Sverige, något som har kommit hand i hand med träningstrenden. Många väljer att addera olika former av kosttillskott till sin diet för att maximera intagen av vissa ämnen. Proteinpulver är kanske det vanligaste kosttillskottet men vi ser även ett stort intresse för bland annat fiskoljor som innehåller mycket Omega 3, Säger Robin.

För den som är intresserad av kosttillskott i Danmark har den danska versionen av siten samma målsättning som den svenska: att informera konsumenten om vad som finns att tillgå på marknaden och att sedan jämföra olika produkter med varandra.

Många kosttillskott kan innehålla en, gemensam grundingrediens men också många andra i mindre mängder, och varje kombination passar olika personer och livsstilar. Att enkelt kunna sitta och läsa om dessa produkter på mobilen, surfplattan eller i datorn är ett bekvämt och tidssparande alternativ för den som söker kosttillskott.

Med den danska releasen av kosttilskudguiden.dk kommer nu publiken i Danmark få tillgång till den bästa informationen om kosttillskott på marknaden. Hundratals produkter för människor som tränar, känner sig trötta, lider av näringsbrist eller bara vill ha få en allmän hälsoboost jämförs och presenteras på ett klart och lättförståeligt vis.

-Det kommer ständigt nyheter inom näringslära och fitness, säger Johansson, och vi fokuserar på att ständigt uppdatera våra siter så att våra användare alltid kan läsa om den senaste informationen inom träning, hälsa och kosttillskott.

Kosttillskottguiden.nu

Om oss

Kosttillskottguiden.nu ägs och drivs av Venerolink AB. Vill du komma i kontakt med oss kan du fylla i formuläret nedan. Hemsidan har varit i vår äga sedan mitten av år 2016 men det var inte förrän i slutet av samma år som hemsidebygget kom igång ordentligt. Webbplatsen har som huvudsyfte att guida dig som konsument i en djungel av olika kosttillskott. Detta gör vi genom en rad olika faktorer, där några av dessa är följande: Vi tar reda på, granskar och delar med oss information och fakta gällande olika typer av kosttillskott. En del av informationen ska bland annat handla om hur bra ett visst ämne är att använda i form av kosttillskott. Vissa grupper av människor, exempelvis gravida kvinnor eller personer med högt blodtryck kan ha problem med olika ämnen och bör således inte använda någon form av kosttillskott i dessa fall. Vårt primära mål i dessa två fall är att avråda dessa personer från att konsumera de kosttillskott som de eventuellt hade kunnat få hälsoproblem med. Vi hämtar alltid doseringsinstruktioner för kosttillskott från Livsmedelsverket.se så att du kan känna dig säker på vilken dos du behöver. Tänk dock på att olika personer är olika känsliga för vissa kosttillskott och rådgör alltid med din läkare om du är osäker på om du bör ta ett kosttillskott eller inte.Vi arbetar kontinuerligt med att ständigt hålla oss uppdaterade kring återförsäljare av kosttillskott till bra priser. Utöver priset på tillskotten värdesätter vi även bland annat fraktkostnader, leveranstider och generell kvalitet på kundservicen. Vårt främsta mål med den här punkten är att du ska slippa bli besviken över de butiker som vi rekommenderar. Genom att vi får en liten provision när du köper ett kosttillskott hos dessa återförsäljare via Kosttillskottguiden.nu kan vi fortsätta hålla den här sidan uppdaterad med produkttester, den senaste informationen samt hjälpa dig att hitta de bästa priserna. Några av de butiker på den svenska marknaden som vi rekommenderar i dagsläget är: - Svenskt Kosttillskott- Gymgrossisten- ProteinbolagetVi jobbar regelbundet med att hitta de bästa priserna på de produkter som du är intresserad av att köpa. Bland annat har vår sida en inprogrammerad kod som kontinuerligt söker igenom webben efter prisjusteringar. https://www.kosttillskottguiden.nu https://www.kosttilskudguiden.dk