Kerstin Grönwall ny VD på KPA Fonder

Kerstin Grönwall ny VD på KPA Fonder Till ny VD på KPA Fonder har utsetts Kerstin Grönwall, idag projektledare för pensionsvalen på KPA AB. Kerstin Grönwall som är anställd inom KPA se- dan 1998 efterträder Carina Lundberg som går vidare till en post som chef för området Marknad på Folksam. - Det är verkligen jätteroligt, säger Kerstin Grönwall. När jag jobbat med pensionsvalen har det känts som om jag haft världens roligaste jobb, och det är precis så det känns nu också. Kerstin Grönwall har en lång karriär inom finanssektorn bakom sig. Hon hade under drygt tio års tid flera positioner inom dåvarande S-E Banken, innan hon 1998 började som affärsutvecklare på KPA Liv. Korta fakta: Namn: Kerstin Grönwall, ny VD på KPA Fonder Familj: 3 vuxna barn Utbildning: Juridik och pedagogik vid Stockholms Universitet Intressen: Kultur, golf, ridning och att vara i skog och natur För mer information kontakta: Kerstin Grönwall Tel: 08-665 48 57, 070-372 27 97 KPA pressjour Tel: 070-652 62 20 Bilder på Kerstin Grönwall finns på www.kpa.se/pressrum/högupplösta bilder KPA Fonder AB är sedan 1998 ett helägt dotterbolag till KPA AB. KPAs etis- ka fonder har funnits på marknaden sedan den första mars 1999. KPA AB har förvaltat och administrerat pensioner sedan 1922 och erbjuder pensionslös- ningar, försäkringar och sparande främst för arbetsgivare och anställda i kommun, landsting och kommunala bolag. KPA ägs till 60 procent av Folksam och till 40 procent tillsammans av Svenska Kommunförbundet och Landstings- förbundet. KPA har inte enbart ett företagsekonomiskt perspektiv, utan tar ett helhetsansvar för ekonomi, människa och miljö. KPA är som enda finan- siella företag i Sverige miljöcertifierat enligt ISO 14 001. Mer informa- tion finns på hemsidan: www.kpa.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010117BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010117BIT00170/bit0002.pdf