Vinnare i KPA Panorma korad

Vinnare i kulturtävling KPA Panorama är korad Guld och gröna skogar lockade många Fösta upplagan av kulturtävlingen KPA Panorama är avgjord. Tävlingen var öppen för amatörfotografer anställda inom kommun och landsting. Temat för årets upplaga av KPA Panorama var "guld och gröna skogar". Flera hundra fotografier deltog i tävlingen och segrare blev Staffan Jönsson från Skara. Förstapriset är 15 000 kronor placerad i en fond hos KPA. Andra och tredjepristagare blev Jan Karlsjö, Halmstad och Peter Hudatzky, Strängnäs. De får 10 000 respektive 5 000 kronor placerade i valfri KPA-fond. I juryn satt domprosten Lennart Koskinen, artisten Dogge Doggelito, fotografen Susann Moritz, kommunstyrelseordföranden i Luleå Ulla Ölvebro samt Anna Halvarsson, KPA. Arrangör av tävlingen var det etiska pensionsbolaget KPA. På KPAs hemsida, www.kpa.se, presenteras de bästa bilderna i ett fotogalleri. Där finns även möjlighet att ladda ner vinnarbilderna. För mer information kontakta: Carina Ahlberg, PR- och Pressansvarig Tel: 070-690 48 97 KPA Pressjour Tel: 070-652 62 20 KPA har förvaltat och administrerat pensioner sedan 1922. KPA erbjuder pensionslösningar, försäkringar och sparande, främst för arbetsgivare och anställda i kommun, landsting och kommunala bolag. KPA arbetar inte bara ur ett företagsekonomiskt perspektiv utan tar ett helhetsansvar för ekonomi, människa och miljö, och var det första finansiella företaget i Sverige som blev miljöcertifierat enligt ISO 14 001. KPA ägs till 60 procent av Folksam och till 40 procent av Kommunförbundet och Landstingsförbundet tillsammans. Mer information finns på www.kpa.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00380/wkr0002.pdf