Viktig information om Estrella Chips Dip och Estrella Dip It

Viktig information om Estrella Chips Dip och Estrella Dip It Kraft Foods har beslutat att återkalla Estrella Chips Dip Creamy Paprika Dip, Chips Dip Garlic & Herbs Dip samt Dip It Sourcream & Onion sticks och Dip It Paprika sticks. Orsaken är en misstanke om otillräcklig värmebehandling i produktionen vilket kan ge grogrund för bakterier som kan medföra en hälsorisk. Återkallningen gäller endast Estrella Chips Dip Creamy Paprika Dip, Chips Dip Garlic & Herbs Dip samt Dip It Sourcream & Onion sticks och Dip It Paprika sticks. vilka är relativt små produkter i vårt sortiment men förekommer i ett flertal butiker. Återkallningen är baserad på Kraft Foods egna kvalitetskontroller. Vårt beslut utgår från försiktighetsprincipen där vi reagerar på en indikation och misstanke. Vi vill bara erbjuda produkter som uppfyller våra höga kvalitetskrav. De som har köpt någon av de uppräknade produkterna uppmanas att kasta dem. Bilder på produkterna bifogas. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25466 Kontaktperson: Informationsdirektör Ulrika Barksjö Fors, Kraft Foods Sverige AB Tel: 08-62714 44 Mobil: 070-229 41 50 e-mail: ubarksjoe@krafteurope.com Kraft Foods är ett av världens största livsmedelsföretag med ca 114 000 medarbetare. Vi är verksamma i över 149 länder och omsätter ca 34 miljarder USD. Med starka varumärken som Kraft, Nabisco, Philadelphia, Jacobs, Oscar Mayer, Maxwell House och Post är Kraft Foods ledande inom bl a snacks (inkl choklad), drycker, ost, livsmedel och färdiglagade rätter. Kraft Foods i Norden har mer än 2 800 medarbetare och omsätter ca 6 miljarder SEK. I Norden är vi ledande inom kategorierna choklad, kaffe, livsmedel och snacks. Starka varunamn som säljs i Sverige är bl a Marabou, Daim, Aladdin, Twist, Japp, Gevalia, Blå mocca, Philadelphia, O'boy, Estrella och Old El Paso. I Sverige finns vi i Upplands Väsby, Gävle och Angered. Läs mer på vår hemsida www.kraftfoodsnordic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT01460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT01460/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT01460/bild.html Pictures

Om Mondelēz International i EuropaMed 26 000 anställda i 17 länder är Mondelēz International marknadsledare inom de fem snackssegmenten choklad, kex, kaffe, ost, samt godis och tuggummi. Produktportföljen inkluderar många omtyckta och välkända varumärken så som Cadbury, Côte d’Or, Milka, Toblerone, Carte Noire, Kenco, Jacobs, Tassimo, belVita, LU, Oreo, Trident, Halls och Philadelphia. Om Mondelēz International i världenMondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom snackssegmenten för choklad, kex, godis och tuggummi, kaffe och pulverdrycker. Företaget består av de globala snacksvarumärken som tidigare låg under Kraft Foods Inc. tillsammans med en nordamerikansk detaljhandelsverksamhet. Snacksverksamheten avskiljdes från den övriga verksamheten i oktober 2012. Mondelēz Internationals varumärkesportfölj inkluderar flera mycket välkända och omtyckta varumärken, exempelvis Cadbury och Milka (choklad), Jacobs (kaffe), LU, Nabisco och Oreo (kex), Tang (pulverdryck) och Trident (tuggummi). Mondelēz International har årliga försäljningsintäkter på circa 36 miljarder USD och verksamhet i över 80 länder. Besök gärna www.mondelezinternational.com och www.facebook.com/mondelezinternational för mer information.