Jonas Burvall blir rådgivare på Kreab Stockholm

Report this content

I april börjar Jonas Burvall som rådgivare på Kreabs Stockholmskontor. Jonas kommer närmast från rollen som kommunikationschef för den europeiska finans- och fastighetskoncernen Catella. Dessförinnan har han haft motsvarande roll på företag som SBAB Bank, Nordnet, Nordic Cinema Group och Skandia Liv.

På Kreab kommer Jonas Burvall bland annat att arbeta med att stödja företag och organisationer i förändringsprocesser, positionering av varumärken och finansiell kommunikation.

I en kommentar säger Bengt Ludvigsson, chef för Kreab Sverige:

”Genom rekryteringen av Jonas Burvall stärker vi vårt erbjudande inom ett antal områden, däribland när det gäller att stödja företag genom stora förändringar och att ta nya positioner på sina marknader. Jonas erfarenhet av att ha arbetat i breda roller med ansvar för kommunikation, marknadsföring, varumärken och HR kommer vara till stor nytta för olika uppdragsgivare.”

Jonas Burvall kommenterar:

”Jag har i närmare 20 år arbetat som kommunikationschef inom näringslivet, alltid med tydligt affärsfokus och med övertygelsen att effektiv kommunikation kan skapa och utveckla starka varumärken och därigenom bidra till kommersiella framgångar. Jag ser fram emot att ta med mig den kunskapen in i en ny roll där jag, tillsammans med mina blivande kollegor på Kreab, kan skapa affärsnytta för Kreabs kunder.”

För ytterligare information kontakta:
Bengt Ludvigsson, Sverigechef, telefon: 0735 22 52 77
Jonas Burvall, telefon: 0766 27 97 55

Kreab Worldwide (kreab.com)
Kreab grundades i Stockholm 1970 och erbjuder idag kommunikationsrådgivning i 25 länder. Våra 400 medarbetare är experter inom Public Affairs, företagskommunikation och finansiell kommunikation.