Erik Hjelmstedt ny VD för KRY Sverige

KRYs nya Sverigechef heter Erik Hjelmstedt. Erik finns sedan två år tillbaka i KRYs ledningsgrupp i rollen som bolagets COO. Erik kommer att fortsätta driva KRYs utveckling och expansion på den svenska och nordiska marknaden.

-Jag ser fram emot att ta bolaget vidare in i nästa fas och med högsta fart arbeta för att tillgängliggöra vården så att fler medborgare i Sverige får vård när de behöver, säger Erik Hjelmstedt.

Erik kommer närmast från Schibsted Media Group där han innehaft ett antal ledande positioner som CFO och COO. Han har även varit ordförande för och suttit i styrelsen i ett antal av gruppens bolag som t ex Svenska Dagbladet, hitta.se, Aftonbladet och Blocket. Dessförinnan innehade han olika ledningspositioner på GameStop, Razorfish och Shell.

Linda Bengtsson
Press & PR Manager
070- 591 89 25
linda.bengtsson@kry.se

KRY gör det möjligt för patienter att träffa läkare, psykologer och sjuksköterskor via videosamtal. KRY kan hjälpa till med diagnos, recept, sjukintyg, remiss, provtagning eller medicinsk rådgivning. Idag erbjuder KRY patienter från hela landet vård på lika villkor under dygnets alla timmar med endast några minuters väntetid.

Om oss

Citat