KRY och MEDS samarbetar för smidigare och snabbare vård

För att skapa bästa möjliga vårdupplevelse har KRY inlett ett samarbete med online-apoteket MEDS. Apoteksbesöket är integrerat i KRY:s app och medicinen levereras inom ett par timmar i Stockholmsområdet. Detta gör resan från vård till behandling snabbare och smidigare för patienten.

- KRY och MEDS driver ett nödvändigt paradigmskifte i vården som innebär att vården anpassar sig efter patienten istället för att patienten ska anpassa sig efter vårdsystemet, säger Tobias Niemi, Sverigechef, KRY

Nu slipper patienten lämna KRY-appen för att logga in hos ett apotek, och får en sömlös digital patientresa samt snabb hemleverans av sina mediciner. Patienten får insyn och kontroll över alla sina recept och ser, kan följa eller förnya dem i KRY-appen. Man kan även se sitt högkostnadsskydd för läkemedel.

”Vi vill tillsammans förenkla för människor i vardagen. Patienter kan nu via MEDS OCH KRY enkelt få vård, råd och hjälp av en farmaceut även kvällstid och leverans av läkemedel direkt hem till dörren och få en ännu smidigare digital vårdresa” Joanna Elmes, Produktchef, MEDS.

Från vård till snabb och säker leverans av läkemedel, med personlig service både från läkare och farmaceuter. Vårdkedjan sluts och kunden ser direkt om varan finns i lager och kan få den snabbt levererad i anslutning till läkarbesöket.

Linda Bengtsson
Press & PR Manager
070- 591 89 25
linda.bengtsson@kry.se

KRY gör det möjligt för patienter att träffa läkare, psykologer och sjuksköterskor via videosamtal. KRY kan hjälpa till med diagnos, recept, sjukintyg, remiss, provtagning eller medicinsk rådgivning. Idag erbjuder KRY patienter från hela landet vård på lika villkor under dygnets alla timmar med endast några minuters väntetid.

Om oss

Citat