Kungsleden bygger butik åt MICRO på A6 i Jönköping

Kungsleden bygger butik åt MICRO på A6 i Jönköping I slutet av april nästa år slår MICRO upp portarna till sin nya butik i Jönköping. Detta mecka för bil- och fritidsfixaren blir granne med ElGiganten i A6 Center, och också arbetsplats för MICROs 18 man starka försäljningsstab. Hyresvärd för den nya butiken, med en rejäl lokalyta på 1589 kvadratmeter, är det börsnoterade fastighetsbolaget Kungsleden AB (publ). Nya MICRO kommer att satsa på ett nytt och bredare sortiment med allt från biltelefoner och barnbilstolar till resväskor, fritidsprodukter och leksaker. - Med vår nya butik vill vi nå den moderna, bilburna barnfamiljen med ett attraktivt sortiment, säger MICRO AB:s vd Thorsten Gantén. För ytterligare information, kontakta: Thorsten Gantén - MICRO (042-254900), Joakim Cederlund - KUNGSLEDEN (0470-40590). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00570/bit0002.pdf

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare och vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.