Kungsleden köper

Kungsleden köper Fastighetsbolaget Kungsleden AB (publ) har förvärvat 3 fastigheter i Åbro industriområde, Mölndal, för 134 Mkr inklusive förvärvskostnader. Fastigheterna Anisen 2, Gasmätaren 2 och Gasmätaren 3 innehåller industri- kontors- och butikslokaler om totalt ca 19.600 kvm med en årlig hyra om 15,2 Mkr. Förvärvet sker till en direktavkastning om ca 9,5 %. Tillträdesdatum är den 1 april 2003. För ytterligare information, kontakta: Jens Engwall, VD Kungsleden, tfn 08-503 052 04, mobil 070-690 65 50 Johan Risberg, vVD Kungsleden, tfn 08-503 052 06, mobil 070-690 65 65 This press release is available in English at www.kungsleden.se Kungsledens strategi är att med utgångspunkt i befintligt bestånd och genom köp och försäljningar säkerställa en långsiktigt hög och stabil avkastning. Kungsledens fastighetsportfölj består av 430 fastigheter med ett bokfört värde om cirka 10,1 miljarder kronor. Beståndet finns i totalt 123 kommuner men är koncentrerat till Götaland och Svealand. Kungsleden noteras på O-listan vid OM Stockholmsbörsen sedan den 14 april 1999. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00630/wkr0002.pdf

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare och vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.