LABS2: Emissionen är övertecknad

LABS2: Emissionen är övertecknad Finansiering O-listenoterade Labs2 Group AB, har fått sin nyemission övertecknad, varför bolaget kommer tillföras 8,4 MSEK före emissionskostnader. "Genom kapitaltillskottet är Labs2 tryggat över en lång period. Detta manöverutrymme ger oss möjligheterna att gå över på offensiven. Min förhoppning är att inom kort kunna presentera några konkreta genombrott som ger oss förstärkt konkurrenskraft", säger VD Jonas Birgersson. "Styrelsen och ledningen har under 2002 och början av 2003 dragit ner förlusttakten i koncernen aggressivt, bl.a. genom nermontering och utförsäljning av den gamla Connova verksamheten. Koncernens nuvarande verksamhet, dvs Labs2, närmar sig sakteliga lönsamhet varför 8 MSEK är mycket pengar för bolaget i detta skede ", säger styrelseordförande Jörgen Bladh. ------------------------------------------------------------------------ Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en unik digital tjänsteinfrastruktur, Ti Brikks 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. För ytterligare information vänligen kontakta: Daniel Krook Bo Lindén CFO Labs2 Group AB (publ) Stockholm Fondkommission Tel: +46 709 412 039 Tel: +46 8 412 92 12 E-mail: E-mail: bo.linden@stockholmfondkommission.se daniel.krook@labs2.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00090/wkr0002.pdf