Labs2 erbjuder 1 Gigabit per sekund till privatpersoner för 600 SEK extra per månad via dotterbolaget Bredband2 AB. Lund

Erbjudandet innebär att Labs2 via bredbandsoperatören Bredband2 som första aktör i världen erbjuder 1 Gigabit bredband till privatmarknaden. ”Naturligtvis är vi glada över att kunna presentera denna milstolpe, Sverige var först med både 10/100 Mbps och nu bryter vi igenom Gigabitgränsen före våra asiatiska kollegor. Dock skall man ha klart för sig att avståndet har minskat betydligt och under våren kommer Yahoo BB att lansera en motsvarande tjänst i Japan. Det gäller för olika beslutsfattare i Sverige att fortsätt samverka och satsa på en långsiktig infrastruktur. Det är en kombinationen av fiber och ethernet som ger oss möjligheten att ge våra kunder detta kraftfulla erbjudande. Priset kommer att bli ett påslag på 600 SEK per månad för uppgraderingen till 1 Gbps. Det nät som är först ut är HSB Skåne. Det innebär att priset för en slutanvändare blir 850 SEK i Skåne för 1 Gbps, till detta kommer en startavgift på 1495 samt en bindningstid på 6 månader” säger Jonas Birgersson, VD på Labs2. ”Personligen tycker jag att denna utveckling är logisk med tanke på den snabba tekniska utveckling som driver ner priserna på utrustningen. I en fungerande konkurrens- situation så gör detta att slutanvändarna får ett bättre och billigare bredband. För oss på Labs2 är det naturligt att erbjuda högre bandbred i takt med att vi uppgraderar vår infrastruktur för att kunna bära TV och andra kapacitetskrävande tjänster.”, säger Jonas Birgersson. För mera information, ring Jonas Birgersson på 070 515 27 62.