Labs2 föreslår riktad nyemission om minst 4,2 MSEK

Labs2 föreslår riktad nyemission om minst 4,2 MSEK För att skapa en kapitalreserv har Labs2 kommit överrens med ett antal placerare om att de önskar investera minst 4,2 MSEK i nyemitterade Labs2 aktier á 42 öre. Den föreslagna riktade emissionen förutsätter godkännande från Labs2:s bolagsstämma, varför styrelsen ämnar kalla till en extra bolagsstämma inom en snar framtid. "Labs2 ser genom sin position i marknaden stora möjligheter att skapa nya affärsmöjligheter. Genom detta kapital-tillskott kan vi bättre ta tillvara dessa.", säger Jonas Birgersson, VD Labs2. Labs2 senaste emission genomfördes i November 2002 på kursen 30 öre. Den föreslagna emissionen är på 42 öre, vilket är 40% högre. För mera information; Jonas Birgersson 070-5152762. Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en unik digital tjänsteinfrastruktur, Ti Brikks 2.7. Detta system skapar stora fördelar för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT00650/wkr0002.pdf