Labs2 skriver avtal angående tjänsteinfrastruktur.

Labs2 skriver avtal angående tjänsteinfrastruktur. Labs2 har tecknat ett avtal med Real Life Production AB om att erbjuda ett antal digitala tjänster kring streaming media via tjänsteinfrastrukturen Brikks 2.7. "Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete, vilket kommer att skapa helt nya möjligheter för tjänsteutveckling med kommersiellt innehåll. Tillsammans med Real Life, som är tydlig marknadsledare, tar bredbandssverige ytterligare ett viktigt steg mot en de facto standard för digitala tjänster. Enkelt kan man säga att vårt samarbete gör Hollywood mera tillgängligt i stadsnäten" säger Jonas Birgersson, VD Labs2. "Som en leverantör av infrastruktur för streaming media är vi naturligtvis mycket glada över att kunna erbjuda våra slutkunder ett antal funktioner via Labs2:s tjänsteinfrastruktur Brikks, t.ex. microbetalningar och lokala fakturor. Vi är övertygade om att detta kommer att stärka vårt erbjudande inom stadsnätet ytterligare", säger Anders Erneholm, VD på Real Life Production AB. "Personligen tror jag att tjänster som låter användaren välja mellan konsumtion via TV:n eller PC:n kan vara mycket intressanta. Dessutom skall det bli mycket spännande att se vilka aktörer som lokalt kommer att bli först med att nyttja möjligheten till egen tjänsteutveckling, t.ex. lokala TV-kanaler.", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Anders Erneholm på 08 - 457 14 05. Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en unik digital tjänsteinfrastruktur, Ti Brikks 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. Real Life Production AB utvecklar affärslösningar som bygger på streaming media, t ex video on demand. Real Life startades 1996 och har sedan dess etablerat sig som ett av Europas ledande företag inom streamingtjänster för bredbandsnät, internet och wireless. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00010/wkr0002.pdf