Labs2 skriver avtal med ViaIP AB som kommer att agera återförsäljare på framför allt den svenska markanden. Affären innebär att ViaIP AB blir den första aktören på den svenska marknaden som agerar återförsäljare för Tjänsteinfrastrukturen Ti BRIKKS 2.7. "Genom samarbetet får vi ytterligare en försäljningskanal till våra viktiga stadsnätskunder. Eftersom ViaIP redan har intressanta produkter sedan tidigare och ett gott kontaktnät så tror vi på en relativt kort startsträcka", säger Jonas Birgersson VD på Labs2. "För ViaIP AB är denna affär av stor betydelse. Genom våra tidigare kontakter med ett antal stadsnät och andra intressenter så vet vi att intresset för denna typ av produkter, som gör det enklare för användare att välja mellan flera olika leverantörer och många typer av tjänster, är stort", säger Ove Känngård VD på ViaIP AB. "Personligen är jag mycket glad för att vi kan börja arbetet med att bygga upp en återförsäljarstruktur. Det är ett tecken på en något större mognad i branschen", säger Jonas Birgersson. För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62. Ove Känngård, VD på 073 - 367 92 14. Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en digital tjänsteinfrastruktur, Ti BRIKKS 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT00120/wkr0002.pdf