Lagercrantz Group förvärvar ISG Systems AB och därigenom kan ISG Systems möta den ökande efterfrågan kring kamerabaserade lösningar för övervakning av, trafik, hamnar, städer, flygplatser och offentliga platser Lagercrantz Group AB har tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i ISG Systems AB, Höganäs. ISG Systems grundades år 1993 och är en av Sveriges ledande leverantörer av övervakningssystem för trafik, hamnar, städer, flygplatser och offentliga platser. Företaget omsätter cirka 35 MSEK och har 15 anställda ISG har de senaste åren fokuserat på att som systemintegratör tillhandahålla kundanpassade kameralösningar för att t.ex. övervaka trafik, flygplatser och hamnar men också för att styra produktionsflöden. Den väl utbyggda digitala infrastruktur (bredband) som nu finns tillgänglig gör det tekniskt möjligt att lönsamt bygga nya typer av bildöverföringssystem. ISG Systems har bl.a. levererat övervakningssystemen till södra länken i Stockholm, Malmö ringväg och Arlanda express. Matts Lilja VD för ISG Systems AB säger i en kommentar: "ISG får genom denna strukturaffär de nödvändiga resurserna som krävs för att med bibehållen lönsamhet leverera och utveckla nya typer av digitala kamerabaserade övervakningslösningar för olika miljöer" Jan Friis VD och koncernchef för Lagercrantz Group säger i en kommentar: "Vi blir tillsammans med ISG Systems ännu starkare inom tillväxtområdet industriell kommunikation. Förvärvet av ISG Systems passar helt in i vår ambition att vara ett tillväxtorienterat, kunskapsföretag inom elektronik och kommunikation" Förvärvet förväntas ha positiv påverkan på Lagercrantz Groups resultat per aktie. För ytterligare information kontakta: Jan Friis, VD och koncernchef Lagercrantz Group AB eller Mattias Sonnenfeld, vice VD Lagercrantz Group AB Telefon 08-700 66 70 Matts Lilja VD ISG Systems AB Telefon 042-36 21 40, alt 0733-46 21 41 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00060/wkr0002.pdf