Webb-TV: Peter Lagerlöf kommenterar kvartalsrapporter och visar aktuella marknadssiffror

Rapportsäsongen är i full gång. Se Ekonomi- och Finansnyheterna där förvaltare Peter Lagerlöf visar aktuella makrosiffror och belyser några bolagsrapporter och aktiekurser.

Ur programmet:

• Entusiasmen på svenska börsen är stor och förväntningarna på vinster är höga
  • Värderingarna stiger, i synnerhet på verkstadsaktier
  • Europa fortsätter att växa snabbare än USA
  • Kina visar bättre makrodata än förväntat, medan USA visar sämre
  • Kone är ett intressant kvalitetsbolag med stor exponering mot Kina, fina vinstmarginaler och stark balansräkning – aktien har stigit 9 % hittills i år
  • Peter Lagerlöf är fortsatt positiv till Dometic som visar på stark tillväxt i sin kvartalsrapport. Lannebo Fonder är stor ägare i Dometic i ett flertal fonder.

Peter Lagerlöf förvaltar Lannebo Mixfond, Lannebo Komplett och Lannebo Sverige Flexibel. Läs mer på Lannebo Fonders hemsida