Lena Högfeldt har utsetts till ny vd för Länsförsäkringar Södermanland

Lena Högfeldt har utsetts till ny vd för Länsförsäkringar Södermanland. Lena driver idag eget företag inom affärsutveckling och har tidigare arbetat länge på Folksam, där hon haft ett flertal ledande roller. Lena efterträder Anna-Greta Lundh, som går i pension sommaren 2020.

- Vi är mycket glada och nöjda över rekryteringen av Lena. Hon har lång erfarenhet från ett kundägt bolag och har mycket god förståelse för det som är viktigast för Länsförsäkringar Södermanland - det kundägda och lokala. Lena är en erfaren ledare, har lång erfarenhet inom försäkringsbranschen och har mycket god kompetens inom affärsutveckling och IT, vilket är värdefullt för vår utveckling, säger Caesar Åfors, styrelseordförande i Länsförsäkringar Södermanland.

Lena har gedigen erfarenhet inom försäkringsområdet, efter 15 år på Folksam, där hon haft roller som bland annat affärsutvecklingschef och affärschef inom privatmarknad. Lena har också arbetat som marknads- och utvecklingschef och senare vd på NBA Hjerta AB. Idag arbetar Lena som konsult inom affärsutveckling i eget bolag.

- Jag ser mycket fram emot att få vara en del av Länsförsäkringar och att axla rollen som vd för Länsförsäkringar Södermanland. Hela branschen genomgår kontinuerligt förändringar i och med ökad digitalisering och nya marknadsförutsättningar. Länsförsäkringar har en bra position i förändringsarbetet, som en stabil aktör med nyfikenhet på framtiden. Det ska bli mycket spännande och roligt att ta mig an det arbetet tillsammans med kunder och medarbetare inom Länsförsäkringar Södermanland, säger Lena.

Lena tillträder vd-tjänsten 8 juni och efterträder då Anna-Greta Lundh, som går i pension efter 20 år som vd för Länsförsäkringar Södermanland.

Caesar Åfors, styrelseordförande Länsförsäkringar Södermanland, caesar.afors@virabruk.se, 070-662 48 48
Charlotte Elisson, kommunikationschef Länsförsäkringar Södermanland,
charlotte.elisson@lfs.se , 070-733 04 29

Citat

"Vi är mycket glada och nöjda över rekryteringen av Lena. Hon har lång erfarenhet från ett kundägt bolag och har mycket god förståelse för det som är viktigast för Länsförsäkringar Södermanland - det kundägda och lokala. Lena är en erfaren ledare, har lång erfarenhet inom försäkringsbranschen och har mycket god kompetens inom affärsutveckling och IT, vilket är värdefullt för vår utveckling."
Caesar Åfors, styrelseordförande i Länsförsäkringar Södermanland.