Christoffer är Länsförsäkringar Västerbottens nya skadechef

Christoffer Jonsson blir ny skadechef på Länsförsäkringar Västerbotten. Christoffer kommer närmast från Länsförsäkringar Västernorrland där han varit skadechef sen 2011.

Christoffer har en gedigen erfarenhet från försäkringsbranschen och innan han började på Länsförsäkringar har han haft flera olika chefsbefattningar inom If skadeförsäkring, med erfarenhet inom såväl fordonsskador, egendomsskador som personskador. Han har sina rötter i Västerbotten och lämnar nu Sundsvall för att bosätta sig i Bygdeå.

- Det känns spännande och väldigt motiverande att få komma tillbaka till länet med det här uppdraget. Länsförsäkringar Västerbotten lockade mig bland annat genom sin unika marknadsposition och förutsättningar att göra livet både enklare och tryggare för västerbottningarna. Som skadechef innebär det bland annat att vår organisation utnyttjar fördelarna med att vi finns nära kunden med vår expertis och verkligen gör skillnad när en skada skett och hjälpen behövs som mest, säger tillträdande skadechefen Christoffer Jonsson.

Länsförsäkringar Västerbotten har drygt 200 medarbetare vid länets tre kontor. Vid huvudkontoret i Umeå arbetar 150 personer inom bank, försäkring, skadereglering och verksamhetsservice. Bolaget bildades redan 1855 som Västerbottens läns brandstodsbolag och är därmed ett av länets allra äldsta företag.

- Vi är givetvis jätteglada att vi lyckats rekrytera Christoffer som skadechef hos oss i Västerbotten. Han har en gedigen erfarenhet från branschen och har idag motsvarande tjänst i annat länsförsäkringsbolag. Att han söker sig ”hemåt” igen, visar att han brinner för Västerbotten och det lokala som är ledstjärnan i vår verksamhet, kommenterar Göran Karmehag, vd Länsförsäkringar Västerbotten.

Christoffer Jonsson tillträder sin tjänst den 22 september.

För mer information, kontakta gärna Göran Karmehag, vd, 070-587 92 05 eller Christoffer Jonsson, tillträdande skadechef 072-213 47 45.

Närhet skapar trygghet. Länsförsäkringar Västerbotten är ett lokalt och kundägt bolag med Västerbotten som enda marknad. Vår filosofi är enkel – vi ägs av våra kunder och vi vill finnas nära dem och förstå deras behov. Vi erbjuder ekonomisk service med tjänster kring bank, försäkring och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Våra kontor finns i Umeå, Skellefteå och Lycksele, vi har 150 000 kunder och drygt 200 medarbetare. Tillsammans med våra kollegor i de övriga 22 länsförsäkringsbolagen bildar vi en rikstäckande bolagsgrupp med ett av Sveriges starkaste varumärken.