Bokslutsrapport 2002

Länsförsäkringar Bank Bokslutsrapport 2002 Sammanfattning · Sveriges mest nöjda bankkunder och Årets Bank 2002 · Utlåningen till allmänheten ökade med 59 procent till 19,9 miljarder kronor och inlåningen från allmänheten ökade med 19 procent till 14,7 miljarder kronor · 47 000 nya bankkunder under 2002 · Resultatet ökade till 19,9 (1,4) Mkr · Totala intäkter ökade med 21 procent · Räntenettot ökade med 27 procent · Administrationskostnaderna ökade med 10 procent · Räntabiliteten blev 1,9 (0,2) procent · Sparerbjudandet har utökats med aktiehandel via Internet · Samarbete med Svensk kassaservice/Posten - År 2000 ändrade Länsförsäkringars bankverksamhet strategi, från nischbank till fullsortimentsbank. De två senaste åren har verksamheten utvecklats mycket positivt och är idag en komplett bank för privatpersoner och lantbrukare. De omfattande satsningarna ger resultat. Privata Affärer har utsett Länsförsäkringar till "Årets Bank 2002" och Länsförsäkringar har enligt Svenskt Kvalitetsindex 2002 Sveriges mest nöjda bankkunder. Utmärkelserna är konkreta bevis för att Länsförsäkringars bankverksamhet utvecklats från nischbank till fullsortimentsbank, säger Tomas Johansson VD, Länsförsäkringar Bank. För ytterligare information, kontakta Tomas Johansson, VD Länsförsäkringar Bank, 08-588 419 82 Catharina Strömsten, Chef Bankmarknad, Länsförsäkringar Bank, 08-588 424 52 / 073-964 24 52 Christer Baldhagen, Informationsdirektör, Länsförsäkringar AB, 08-588 415 01 / 070-579 70 66 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00150/wkr0001.pdf Hela rapporten