Humlegården Fastigheter HB säljer fastigheter

Humlegården Fastigheter HB säljer fastigheter Humlegården säljer två fastigheter i Stockholm till Whitehall Funds, förvaltat av Goldman Sachs. Den ena fastigheten är en kontors- och bostadsfastighet belägen på Kungsholmen. Den andra är en postterminal belägen i Kallhäll. Köpeskillingen uppgår för båda fastigheterna till totalt cirka 305,5 Mkr. Motivet till Humlegårdens försäljning är att frigöra resurser för nya förvärv i Stockholm inom för Humlegården prioriterade marknadssegment. Ytterligare upplysningar lämnas av Humlegården Management AB genom VD Per-Arne Rudbert, tfn 08-678 92 10, och vVD Thorsten Åsbjer, tfn 08-678 92 11. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00050/wkr0002.pdf