Humlegården köper paradfastighet på Skeppsbron

Humlegården köper paradfastighet på Skeppsbron Humlegården Fastigheter har tecknat avtal att förvärva fastigheten Aeolus 1, Stockholm. Säljare är Första AP-Fonden. Köpeskillingen uppgår till 248,5 Mkr. Fastighetens uthyrningsbara area är ungefär 6 650 m2. Anledningen till förvärvet är fastighetens kvalitet och utsökta läge vid Slottet och Skeppsbron, samtidigt som långsiktiga hyresgäster av högsta kvalitet hyr merparten av fastigheten. Huvudhyresgäster är Första AP- Fonden och Svenska Institutet. Fastigheten har en attraktiv lokal hyresledig, på cirka 870 m2, med vacker utsikt över Slottet och Strömmen. Humlegården har tidigare, år 2002, förvärvat före detta Stockholms Enskilda Banks bankpalats i Gamla Stan. Det nya förvärvet utgör således ett utsökt komplement till det tidigare, vilket gör att Humlegården äger två unika fastigheter i Gamla Stan. Ytterligare information lämnas av VD Per-Arne Rudbert, tfn 08-678 92 10 eller vVD Thorsten Åsbjer, tfn 08-678 92 11. Humlegården Fastigheter förädlar och äger långsiktigt fastigheter av högsta kvalitet i bästa lägen i Stockholm. Beståndet har ett marknadsvärde överstigande 5 Mdr. Humlegården ingår i Länsförsäkringsgruppen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030305BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030305BIT00360/wkr0002.pdf