Idag lanserar vi Samsung Pay

Från och med idag kan Länsförsäkringars kunder betala med sin mobil eller klocka med hjälp av Samsung Pay.

– Vi vet att det är en efterfrågad tjänst. Samsung Pay är ett enkelt och säkert sätt att betala som passar bra in bland våra andra betaltjänster, säger Thomas Glimstedt, chef Affärsutveckling på Länsförsäkringar Bank.

För att kunna betala med din Samsung-telefon eller -klocka behöver du ha ett bankkort från Länsförsäkringar. Sedan är det bara att registrera kortet i din Samsung-telefon.

Tjänsten går att använda i princip på alla platser där du kan betala med kort.

Om Länsförsäkringars betaltjänster: https://www.lansforsakringar.se/stockholm/privat/bank/kort--betalningar/bankkort--privatkonto/

Om Samsung Pay: https://www.samsung.com/se/pay/

Thomas Glimstedt, 08-588 404 23, thomas.glimstedt@lansforsakringar.se
Presstjänsten, 08-588 418 50, press@lansforsakringar.se

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.