Kvartalsinformation om liv- och pensionsförsäkringar

Kvartalsinformation om liv- och pensionsförsäkringar Viktiga händelser under första kvartalet: " I den traditionella livförsäkringsverksamheten uppgick totalavkastningen till -1,2 procent under första kvartalet. " Återbäringsräntan under första kvartalet var 0,5 procent före skatt och avgifter. " Återbäringsräntan höjdes till 3,0 procent för inbetalningar gjorda efter den 7 april. " Solvensen uppgick till cirka 116 procent den 31 mars, vilket är över lägsta tillåtna nivå som är 104 procent. " Konsolideringen var den 31 mars cirka 84 procent. " I fondförsäkringsverksamheten överträffade 6 av 21 fonder sina jämförelseindex. - Oron på de finansiella marknaderna drabbade våra kunder, men trots den stora och långvariga nedgången sedan 2000 är vår förmåga att infria de garanterade utfästelserna, solvensen, tillfredsställande, säger Hans Benndorf, VD Länsförsäkringar Liv. För ytterligare information kontakta: Christer Baldhagen 08-588 415 01 Informationsdirektör Länsförsäkringar 070-579 70 66 christer.baldhagen@lansforsakringar.se Hans Benndorf 08-588 408 14 VD Länsförsäkringar Liv 073-96 408 14 hans.benndorf@lansforsakringar.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00140/wkr0002.pdf Hela rapporten