Länsförsäkringar likställer räntesats för bostadsrätter med villor

Länsförsäkringar likställer räntesats för bostadsrätter med villor Räntan för bottenlån till bostadsrätter och fritidshus likställs med räntan för villor, vilket innebär 0,40 procentenheter lägre ränta för nya lån från och med den 9 oktober. De nya villkoren gäller över hela landet. För befintliga kunder med rörligt bottenlån till bostadsrätt eller fritidshus sänks räntan med 0,40 procentenheter vid nästa räntejusteringsdag. - Vår ambition är att alltid ha det bästa erbjudandet för bostadsägares trygghet, finansiering och försäkring av boendet. Räntesänkningen innebär att vi även fortsättningsvis har de mest prisvärda och kompletta tjänsterna, säger Tomas Johansson, VD Länsförsäkringar Bank. Länsförsäkringar erbjuder attraktiva kombinationslösningar och helkundserbjudanden som är unika för branschen. Det gör det fördelaktigt för kunderna att samla sina bank- och försäkringsärenden hos Länsförsäkringar och innebär bland annat prismässiga fördelar. Länsförsäkringars primära målgrupp är bostadsägare. Därför koncentreras erbjudandet på att de 950 000 bostadsägarna även ska bli bolånekunder. Andelen villakunder som också är bankkunder i Länsförsäkringar ökar kraftigt. I december 2001 var 4 procent av villakunderna bankkunder. I september 2003 hade andelen ökat till 11 procent. Enligt SKI, Svenskt kvalitetsindex 2003, som årligen sammanställs vid Handelshögskolan i Stockholm är Länsförsäkringar den mest prisvärda banken med de mest lojala kunderna. Länsförsäkringar placerar sig i toppskiktet av de undersökta bankerna, och har bland Sveriges mest nöjda bankkunder. För ytterligare information kontakta: Tomas Johansson, VD, Länsförsäkringar Bank 08-588 419 82 tomas.g.johansson@lansforsakringar.se 073-964 19 82 Mikael Östlund, Informationschef Länsförsäkringar 08-588 410 94 mikael.ostlund@lansforsakringar.se 070-553 12 82 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00260/wkr0002.pdf