Länsförsäkringar Liv säljer fastigheter till Whitehall Funds

Länsförsäkringar Liv säljer fastigheter till Whitehall Funds Länsförsäkringar Liv säljer 12 fastigheter till Whitehall Funds, förvaltat av Goldman Sachs. I affären ingår tre fastigheter i Södertälje, tre i Uppsala, två i Solna, två i Farsta och två i Stockholm. Köpeskillingen uppgår till cirka 1 730 Mkr. Fastigheternas uthyrningsbara area uppgår till cirka 115 000 kvadratmeter. - Vi vill vikta ned fastigheternas andel i den totala tillgångsportföljen. Detta är ett led i omfördelningen av placeringarna som vi påbörjade redan under hösten 2002, säger Hans Sterte, Finansdirektör Länsförsäkringar. För ytterligare information kontakta: Hans Sterte, Finansdirektör Länsförsäkringar 08-588 415 04 hans.sterte@lansforsakringar.se 073-964 15 04 Mikael Östlund, Informationschef Länsförsäkringar 08-588 410 94 mikael.ostlund@lansforsakringar.se 070-553 12 82 Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring. Marknadsandelen uppgår till drygt 29 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 10,5 procent och inom bank 2,6 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 100 miljarder kronor. Premieinkomsten uppgick år 2002 till cirka 20 miljarder kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00040/wkr0002.pdf