Länsförsäkringar presenterar de billigaste och de dyraste bilmodellerna

INBJUDAN TILL PRESSTRÄFF Länsförsäkringar presenterar de billigaste och de dyraste bilmodellerna Länsförsäkringars Maskinskaderapport 2003 - om kvalitet och maskinskador för olika bilmärken och bilmodeller - presenteras på ett seminarium på Stockholms Bilsalong. Tid: Måndag 7 april 2003. Klockan 09.00-13.00. Plats: Stockholms Bilsalong, Stockholmsmässan. Lokal K 12. Anmälan: siv.aberg@lansforsakringar.se eller telefon 08-588 414 07. Maskinskaderapporten 2003 är en uppföljning på rapporten från 1999. I årets rapport presenteras för första gången de 20 billigaste och de 20 dyraste bilmodellerna ur ett kundkostnadsperspektiv. På seminariet kommer även Matts Carlsson att tala om Bilbranschen inom EU. Matts är verksam vid Göteborgs Management Institute och tidigare professor på Chalmers Tekniska Högskola. För ytterligare information kontakta: Mikael Östlund 08-588 410 94 Informationschef Länsförsäkringar 070-553 12 82 mikael.ostlund@lansforsakringar.se Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring. Marknadsandelen uppgår till drygt 29 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 10,5 procent och inom bank 2,6 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 100 miljarder kronor. Premieinkomsten uppgick år 2002 till cirka 20 miljarder kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00310/wkr0002.pdf