Länsförsäkringar sänker räntan

Länsförsäkringar sänker räntan Alla krediter med rörlig ränta sänks med 0,25 procentenheter från och med den 31 mars 2003, på grund av ändrade marknadsräntor. Ränteändringen omfattar dock ej fasträntekonto och bottenlån. Vi sänker även inlåningsräntan på våra konton: Produkt Förändring Ny ränta Sparkonto - 0,25 %-enheter 3,00 % Privatkonto - 0,25 %-enheter 1,15 % Placeringskonto företag - 0,25 %-enheter 2,75 % Placeringskonto lantbruk - 0,25 %-enheter 3,00 % Rörelsekonto lantbruk - 0,25 %-enheter 0,65 % Skogskonto - 0,25 %-enheter 3,00 % För ytterligare information kontakta: Mikael Östlund Informationschef Länsförsäkringar mikael.ostlund@lansforsakringar.se 08-588 410 94 070-553 12 82 Tomas Johansson VD Länsförsäkringar Bank 08-5884 1982 073-964 1982 Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring. Marknadsandelen uppgår till drygt 29 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 10,5 procent och inom bank 2,6 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 100 miljarder kronor. Premieinkomsten uppgick år 2002 till cirka 20 miljarder kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030328BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030328BIT00940/wkr0002.pdf