Thomas Högväg har utsetts till vd för Wasa Kredit

Styrelsen för Wasa Kredit har utsett Thomas Högväg till vd för Wasa Kredit. Thomas tillträder den 8 oktober 2018 och efterträder Ulf Hjertberg som varit tillförordnad vd för Wasa Kredit.

Thomas har en mångårig erfarenhet från bank- och finansbolagsverksamhet. Han har bland annat jobbat på SEB i olika roller och på FOREX Bank. Sedan ett år tillbaka driver han eget bolag med fokus på ledarskap.

– Vi är mycket glada över rekryteringen av Thomas. Med sin breda affärserfarenhet och sitt stora fokus på ledarskap känner vi oss trygga i att han fortsätter arbetet med att utveckla Wasa Kredit tillsammans med medarbetarna, säger Sven Eggefalk, styrelsens ordförande och vd Länsförsäkringar Bank.

– Jag ser fram emot att tillträda tjänsten som vd för Wasa Kredit som är ett kundnära bolag med affären i fokus. Det ska även bli spännande att jobba inom Länsförsäkringar och vara en del i en stor organisation med ett brett utbud av finansiella tjänster, säger Thomas Högväg.

För ytterligare information, kontakta;

Sven Eggefalk, styrelseordförande Wasa Kredit och vd Länsförsäkringar Bank, mobil 070-240 47 04

Thomas Högväg, vd Wasa Kredit, mobil 072- 52 64 367

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.