Dubbel drivmedelsrabatt till innehavare av Agrolkortet inom de gröna näringarna

Lantmännens samarbetspartner OKQ8 dubblar sin rabatt på drivmedel till Agrolkortinnehavarna, för att visa sitt stöd till företag som drabbats hårt av årets torka.

För att stötta företagare inom de gröna näringarna erbjuder Lantmännens samarbetspartner OKQ8 nu en ökad rabatt på drivmedel. Under september månad dubblar OKQ8 företagsrabatten på diesel och HVO till Agrolkortets innehavare.

− Vi vill underlätta i en tuff situation och ge jord- och skogsbrukare kraft inför hösten. OKQ8 dubblar därför drivmedelsrabatten under en månads tid för alla näringsidkare inom de gröna näringarna som tankar med Agrolkortet, säger Erik Wretholm, Sales Manager Fleetcard, OKQ8.

OKQ8 har sedan flera år tillbaka ett nära och bra samarbete med Lantmännen Finans och Agrolkortet.

− Våren och sommarens höga temperaturer och svåra torka har inneburit stora prövningar för Lantmännens ägare - svenska lantbrukare - och för skogsägarna. Vi är mycket glada över att OKQ8 går in och stöttar företagen inom de gröna näringarna ekonomiskt genom en extra rabatt på drivmedel, säger Jonas Elfridsson, vd på Lantmännen Finans.

Rabatten ges på pumppriset inklusive moms för diesel och HVO 100 och innebär att Agrolkortinnehavarna får en rabatt på 1 krona/liter på bemannande stationer och 82 öre/liter på obemannade stationer, jämfört med tidigare 50 öre/liter respektive 41 öre/liter.

Läs mer om Agrolkortet på https://agrolkortet.se/.

Lantmännens pressjour
Tel: 010 556 88 00

Jonas Elfridsson, vd på Lantmännen Finans
E-post:
 jonas.elfridsson@lantmannen.com

Erik Wretholm, Sales Manager Fleetcard, OKQ8
Tel: 08 506 806 99
E-post: erik.wretholm@okq8.se

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 40 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.com.

Om oss

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.com.

• Lantmännen
    Presscenter för journalister: +46 10 556 88 00