Lappland Guldprospektering AB (publ) förlänger teckningstiden för den pågående nyemissionen

Report this content

Lappland Guldprospektering AB (publ) (”Bolaget”) har beslutat att förlänga teckningstiden i den pågående nyemissionen fram till kl 15 den 16 september 2024. Nytt indikativt datum för första dag för handel på Spotlight Stock Market är 1 oktober 2024.

Bakgrunden är att bolaget önskar nå ut till fler aktieägare för att uppnå ytterligare spridning inför handelsstart av bolagets aktie. Emissionen är övertecknad beloppsmässigt men Bolaget önskar ett större antal ägare.

Länk för elektronisk teckning finns på bolagets hemsida: www.lapplandguld.se och minsta teckningspost är 5 000 SEK.

Om bolaget:

Lappland Guldprospektering AB är ett svenskt guldprospekteringsbolag med verksamhet i norra Sverige. Bolaget genomför för närvarande en nyemission om 20 MSEK. Lappland Guldprospekterings huvudprojekt är Stortjärnhobben i södra Lappland vilket beviljats en bearbetningskoncession. Utöver bolagets bearbetningskoncession har koncernen en portfölj av undersökningstillstånd med betydande guldpotential. Mer information finns på bolagets hemsida www.lapplandguld.se

Karl-Åke Johansson, VD, Lappland Guldprospektering AB (publ) Mobnr: +46 70 625 22 57
e-post: karl-ake.johansson@lapplandguld.se