Beslut vid Framfabs bolagsstämma

Beslut vid Framfabs bolagsstämma Framfabs ordinarie bolagsstämma beslutade i går kväll följande: - att ingen utdelning skall utgå avseende räkenskapsåret 1999. - att omvälja Jonas Birgersson, Ken Ceder, Paul L. Saffo III, Sven Skarendahl, Johan Wall och Carl Wilhelm Ros som styrelseledamöter, samt att Meg Tivéus blir ny styrelseledamot. - att genomföra en nyemission av 730 640 aktier för att förvärva resterande 30 procent av aktierna i MOR Förvaltning AB, samt att godkänna Guide Konsult AB:s överlåtelse av 5 100 aktier i Guide Consulting AS, motsvarande 51 procent av samtliga aktier i detta bolag, till Harald Aaneby för NOK 1. För mer information kontakta: Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08-545 258 06, 0709-41 21 11, ola.kallemur@framfab.se, Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00050/bit0002.pdf