Besluten på Framfabs extra bolagsstämma

Besluten på Framfabs extra bolagsstämma Framfabs extra bolagsstämma fattade i går kväll följande beslut: - att godkänna dotterbolaget Erda AB:s försäljning av 520 aktier, motsvarande 52 procent av samtliga aktier, i bolaget Front End AB till Tommy Nordqvist, Per Asplund och Johan Strand för 63 000 SEK. Dessa personer är samtliga ledande befattningshavare i Front End AB. - Att godkänna dotterbolaget Erda AB:s försäljning av 520 aktier, motsvarande 52 procent av samtliga aktier, i bolaget Erda Link AB till Bluebiz AB för 1 750 000 SEK. - att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfälllen fatta beslut om nyemission av högst 15 000 000 aktier på vardera nominellt 0,10 SEK, i syfte att genomföra företagsförvärv eller tillföra bolaget kapital. För mer information kontakta: Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, +46 709 41 21 11, ola.kallemur@framfab.se. Helena Borglund, General Counsel Framfab, +46 709 41 22 04, helena.borglund@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00440/bit0002.pdf