Framfab, Expressen och TV4 bakom EM2000-sajten

Framfab, Expressen och TV4 bakom EM2000-sajten Framfab, som redan har ett nära samarbete med Expressen, har inför fotbolls-EM tagit fram en unik fotbolls-sajt för TV4 och Expressen Tjänsten fylls med innehåll från de båda mediaföretagen och presenteras via ett publiceringssystem som Framfab utvecklat. Expressens och TV4:s EM-sajt, EM2000, är redan en succé bland besökarna. Sajten lanserades tio dagar före fotbolls-EM och innehåller material från både Expressen och TV4. Besökarna öser beröm över sajten: "En klockren fullträff!", "Kanonsnygg och välgjord!" och "En klar hit" är några av omdömena som framförts till Expressen och TV4. På EM2000,http://em2000.expressen.se och http://em2000.tv4.se, hittar man allt man behöver veta om EM i fotboll. Det är på EM2000 som EM-nyheterna hamnar snabbast. Här finns också spelprogrammet - match för match, dag för dag och alla TV-tider. Här finns viktiga fakta om grupperna, lagen, spelarna och arenorna. - Samarbetet ger oss enorma möjligheter att skapa en helt ny journalistik, något alldeles extra. Det här är inte tidning, inte TV. Det är Internet, säger Bosse Andersson, redaktionell chef för EXPRESSEN.SE. För mer information kontakta: Jonas Andersson, Key Account Manager Framfab, 0709-41 21 38 jonas.andersson@framfab.se Richard Widén, Project Manager Framfab, 0709-41 21 23 richard.widen@framfab.se Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08 545 258 06, 0709 41 21 11, ola.kallemur@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/06/20000606BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/06/20000606BIT00190/bit0002.pdf