Framfab arbetar med GORE-TEX på nätet

Framfab arbetar med GORE-TEX@ på nätet Framfab ingår samarbete med Gore Fabrics med skandinaviskt huvudkontor i Mölndal utanför Göteborg. Samarbetet innebär ett strategiskt uppdrag där Framfab i en första fas tillsammans med Gore Fabrics ska tillgodose de europeiska behoven i Gores globala website. Framfabs uppdrag kommer att på längre sikt innebära framtagande av såväl business to consumer tjänster som business to business tjänster. Gores europeiska integration bör vara igång i september vilket innebär att förändringarna på websiten ska vara på plats och websiten ska lanseras för konsumenter. Den andra fasen i uppdraget kommer att handla om business to business tjänster där Framfab redan idag fungerar som strategisk konsult. Kundansvarig från Framfab är Carl Engelmarc och affärsutvecklare är Sven Larsson. W l Gore & Associates är ett amerikanskt familjeföretag, med kontor och produktionsanläggningar över hela världen och med produkter inom elektronik, medicin, industri och tyg- och skotillverkning, bland annat varumärket GORE-TEX@. För mer information kontakta: Carl Engelmarc, Key Account Manager Framfab, 0709 41 25 53, carl.engelmarc@framfab.se Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08 545 258 06, 0709 41 21 11, ola.kallemur@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00710/bit0002.pdf