Framfab arrangerar innovatörsseminarium i Haparanda

Framfab arrangerar innovatörsseminarium i Haparanda Tisdag den 3 oktober hålls ett seminarium för internet-innovatörer i Haparanda. Arrangörer är Framfab Innovation och Haparanda Stad. Medverkar gör även Sparapengar.se, som utvecklats inom Framfab Innovation, samt Exportrådet. Seminariet är ett samarbete mellan Framfab Innovation och näringslivssekreteraren i Haparanda Stad, Stig Kerttu. Att bjuda in Framfab Innovation ger möjlighet till bra kontakter för entreprenörer här i Haparanda. Det ligger i vårt intresse att underlätta så mycket så möjligt för entreprenörerna så att vi får se nya tillväxtföretag och fler arbetstillfällen i området, säger Stig Kerttu. Olle Leckne från riskkapitalföretaget Framfab Innovation kommer bland annat att tala om entreprenörens och affärsidéns betydelse i det nya nätverks-samhället. En bra idé är allt entreprenören behöver för att bygga ett fungerande företag. Kapital, kontakter och erfarenhet går att få på annat håll. Det är viktigt för oss att visa att innovatörer är samhällets hjältar, säger Olle Leckne, VD för Framfab Innovation. David Bäckström, grundare av Sparapengar.se är exempel på en entreprenör som nyligen gjort resan från idé till färdigt företag. Andra medverkande är Anita Jonsson, IT-ansvarig för globala projekt på Exportrådet och Tage Routuvaara, VD för Internet Bay AB. Riskkapitalföretaget Framfab Innovation arbetar med hjälp av kommunernas näringslivssekreterare för att skapa ett landsomfattande nätverk av internetinnovatörer. Riskkapitalmarknaden är väldigt koncentrerad till Stockholm, trots att goda idéer finns över hela landet och vikten av fysisk n Genom kommunernas näringslivssekreterare når vi fler innovatörer, avslutar Olle Leckne. För mer information kontakta: Olle Leckne, vd för Framfab Innovation, mobiltelefon 0709-41 22 11 olle.leckne@framfab.se Kristina Risberg, marknadschef Framfab Innovation, mobiltelefon 0709-95 70 62 kristina.risberg@framfab.se Eller gå in på www.framfabinnovation.com Framfab Innovation Framfab Innovation startades i januari 2000 och är ett helägt dotterbolag till Framfab. Framfab Innovation, erbjuder allt som behövs för att göra en bra affärsidé till en vinnare på marknaden. Internet innovatörer får tillgång till ett av branschens starkaste varumärken, kvalificerad affärsutvecklingskompetens samt att Framfab Innovation svarar för kapitalförsörjningen. Syftet är att låta entreprenörsteamet fokusera på affärsutvecklingen och snabbare bli vinnare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00800/bit0002.pdf