Framfab bakom Euro-nätplats hos danska UD

Framfab bakom Euro-nätplats hos danska UD På bara två och en halv vecka lyckades Framfab i ett internationellt samarbete producera det danska utrikesdepartementets profilwebplats, där väljarna ska kunna finna all information om Euro inför den danska folkomröstningen den 28 september 2000. Framfab fick uppdraget att utveckla koncept, funktionalitet och design till nätplatsen www.28september 2000.dk blott tre veckor innan nätplatsen skulle levereras färdig och klar för lansering. För att kunna lösa uppdraget på så kort tid var det nödvändigt att involvera flera avdelningar. Nätplatsen är ett samarbete mellan två Framfabkontor på var sin sida om Öresund - i Köpenhamn och i Malmö. - Det var en stor och spännande utmaning att producera en färdig nätplats på bara tre veckor. Uppdraget har visat hur mycket vi kan prestera när vi arbetar tillsammans mellan länderna, säger Peter Schmidt, adm.dir. Framfab Danmark. Hemsidan riktar sig mot såväl motståndare som anhängare av den gemensamma europeiska valutan, samt dem som ännu inte tagit ställning i frågan. Och det danska utrikesdepartementet hoppas att så många som möjligt kommer att använda www.28september2000.dk som debattforum och till att finna information om den gemensamma europeiska valutan inför den danska folkomröstningen den 28 september. Nätplatsen innehåller förutom generell information också ett kalendarium, ett debatt- och chatforum och en omfattande lista på länkar till andra platser som är relaterade till folkomröstningen. För mer information kontakta: Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08 545 258 06, 0709 41 21 11, ola.kallemur@framfab.se Frederik Bisbjerg, Key Account Manager, Framfab Danmark, + 45 39 17 48 14, frederik.bisbjerg@framfab.dk Sara Helweg-Larsen, Market Communications Manager, Framfab Danmark, +45 39 16 29 19, sara.helweg.larsen@framfab.dk Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00290/bit0002.pdf