Framfab bakom Innehållsbolaget

Framfab bakom Innehållsbolaget Framfab startar Innehållsbolaget IB AB, tillsammans med Anders Lenhoff och Dan Ola Holmsand. Innehållsbolaget är ett koncept- och produktionsbolag för rörliga bilder både på TV och internet. Bolaget blir därmed ett komplement till den verksamhet inom sektorn som redan bedrivs på Framfabs LT6-kontor i Göteborg. Internet till trots finns det fortfarande knappast något som har samma genomslagskraft som TV och film. En TV-serie kan ha en trogen publik på 30 procent av befolkningen, varje vecka, och omedelbart bli ett mycket starkt varumärke. En enda film kan få 100 miljoner människor att betala för att se den. Tack vare bredband kommer nu styrkan hos rörliga bilder till internet. Då kan praktiskt taget alla starta egen "TV-kanal" - och då blir det sajterna med det bästa innehållet som vinner slaget om tittarna. IB ska utveckla och producera högkvalitativt innehåll både för dagens TV och webb, i olika kombinationer mellan medier. IB kommer både att producera traditionell TV med webbtillämpningar, och fullmediasajter för bredbandsinternet, med fokus på rörliga bilder. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00450/bit0002.pdf