Framfab förvärvar nederländska NetlinQ

Framfab förvärvar nederländska NetlinQ Framfab fortsätter planenligt med den kraftiga internationella expansionen för att säkerställa positionen som den dominerande Internetaktören i Europa. I dag står det klart att Framfab förvärvar det nederländska bolaget NetlinQ. NetlinQ, ett av de mest lovande webföretagen i Europa, bildades år 1995 och har i dag 135 anställda på sex kontor i tre länder. Bland kunderna finns ING Group, Heineken/Amstel, Port of Amsterdam, Lucent Technologies, Imation, Amsterdam Airport, Volkswagen, Autobytel.com och KPN. - Netlinq besitter spjutspetskompetens inom de digitala tjänster Framfab erbjuder. Med förvärvet säkerställer vi Framfabs förmåga att åtaga oss de mest komplexa multinationella uppdragen, att arbeta med de största och mest intressanta kunderna på den globala arenan, säger Jonas Birgersson, VD Framfab. - Framfab är vad NetlinQ sökt efter; en kunnig och nyskapande webbyrå med ett stark europeiskt nätverk och en innovativ företagskultur , säger Frank van Oirschot, VD NetlinQ. Förvärvet gör det möjligt för oss att förverkliga våra drömmar - att på allvar deltaga i de främsta internationella spjutspetsprojekten och arbeta tillsammans med den främsta internetkompetensen i Europa. Dessutom kan vi genom att ingå i ett stort europeiskt nätvärk till fullo lösa våra kunders internationella behov. Förvärvet betalas med nyemitterade Framfabaktier. NetlinQ kommer att fortsätta under namnet NetlinQ Framfab. För mer information kontakta: Sofia Ericsson, Vice President Mergers & Acquisitions Framfab, 08 - 545 258 00, sofia.ericsson@framfab.se Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08-545 258 06, 0709-41 21 11, ola.kallemur@framfab.se, Frank van Oirschot, CEO NetlinQ, +31 (0) 20 586 99 00, frank@netlinq.nl Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00010/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00010/bit0001.doc