Framfab och franska Wcube samarbetar

Framfab och franska Wcube samarbetar Framfab och franska Wcube har ingått ett partnerskapavtal. Det övergripande målet med avtalet är att tillsammans erbjuda en mer komplett service till internationella och potentiella kunder på respektives marknader. Wcube som är verksamt i Frankrike kommer i och med avtalet att vända sig till Framfab för att kunna ge en komplett service till sina franska kunder verksamma även på den europeiska marknaden. Omvänt har Framfab genom avtalet med Wcube möjlighet att ge sina internationella kunder en lokal produktion och service på den franska marknaden. - Det är mycket glädjande att Framfab kan fortsätta ge sina internationella kunder med närvaro i Frankrike god lokal service, säger Anders Ekman, VD Framfab AB, och tillägger: rekonstruktionen av vår franska verksamhet är nu slutförd. Transaktionen har kunnat genomföras utan att pågående uppdrag har påverkats, och med fortsatt förtroende från samtliga av bolagets kunder i Frankrike. Wcube består av Framfabs tidigare verksamhet i Frankrike, vilken som en del av rekonstruktionen förvärvades av Wcube SAS. - Partnerskapsavtalet är ett mycket positivt steg för Wcube. Våra kunder kommer nu kunna dra nytta av tillgången till Framfabs omfattande kompetens och europeiska räckvidd, tillägger Reza Ghaem-Maghami, VP Wcube SAS. För ytterligare information kontakta: Anders Ekman, CEO, Framfab AB +46 8 41 00 10 00, anders.ekman@framfab.se Reza Ghaem-Maghami, CEO, Wcube +33 1 42 47 83 82, rgm@wcube.fr Tobias Bülow, Group Communications Manager, Framfab AB +46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, Quelle Versicherungen, SAAB, Volvo Car Corporation, Volvo Group och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com Wcube är en digital marknadsföringsbyrå baserad i Paris och har byggande av online-relationer mellan varumärken och användare som fokus. Bland Wcubes kunder återfinns 3M, Adisseo, Azzaro Parfums, Christian Dior, Delbard, Ondeo, Pernod SA , RMC-MO, Sony Music, Unilever, Wella, & Yves Saint Laurent Beauté. Wcube är ett dotterbolag till Equesto SAS. För mer information besök www.wcube.fr Equesto SAS är ett IT-tjänsteföretag som levererar e-business lösningar till ledande företag och organisationer som tex. Manpower, Caisse des Dépots, Peugeot, Nord Pas de Calais region, The European Union & Banques Populaires. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00220/wkr0002.pdf