Framfab överlåter reklambyrå

Framfab överlåter reklamverksamheten i Stockholm Framfab har i dag beslutat att överlåta sin reklamverksamhet i Stockholm. Beslutet är ett led i företagets arbete med att fokusera på kärnverksamheten. Framfab överlåter den sju man starka verksamheten som bedrivits inom M.O.R Stockholm till ledningen för bolaget som nu tar namnet Dakota Stockholm. Framfab fortsätter att arbeta tillsammans med reklambyrån och kommer också att aktivt söka nya gemensamma projekt i framtiden. Inga åtaganden mot Framfabs eller M.O.R:s kunder kommer att påverkas. För mer information kontakta: Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, +46 709 41 21 11 Framfab är en global internetkonsult vars affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Internetkonsultrörelsen stöds av Framfab Boosters, Framfab Software och Framfab Labs. Framfab har idag kontor i Bulgarien, Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, le Groupe Pernod Ricard, IKEA, JP Morgan, Nike Europe, Packard Bell, SAAB, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00940/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00940/bit0002.pdf