Framfab presenterar nya www.nikefootball.com

Framfab presenterar nya www.nikefootball.com Framfab och Nike lanserar nya versionen av sin prisbelönta webbplats www.nikefootball.com. Den nya webbplatsen kommer med säkerhet att bli minst lika framgångsrik som den tidigare versionen som vann det eftertraktade priset Cyber Lion Grand Prix åt Framfab och Nike, och som hittills lockat mer än 2 miljoner besökare. På webbplatsen framträder begåvade spelare från Amsterdam, Milano och London, och användarna kan titta på deras spel och rösta på sina favoriter. Användarna kan också skicka in egna videor som andra kan se och rösta på. - Vi har mycket att leva upp till efter framgångarna med den sista fasen av nikefootball.com, men vi är säkra på att europeiska fotbollsentusiaster kommer att vilja ta del av den här nya Nike-upplevelsen, säger Lars Bastholm som är Regional Creative Director på Framfab Danmark. - Vi ser fram emot att få höra av alla oupptäckta fotbollsbegåvningar från hela Europa, fortsätter han. Nikefootball planerar att göra konceptet världsomspännande genom att ta med unga begåvningar från hela världen. Till skillnad från andra fotbollswebbplatser bjuder nikefootball.com också på musik och videor för att förmedla känslan av den fotboll som spelas på gator och torg världen över. Webbplatsen kommer också att bestå av en serie spelarpresentationer och tjattar med sportens främsta spelare. Den här månaden är det Roberto Carlos, och fortsättning följer månad för månad. Webbplatsen är producerad av Framfabs Köpenhamn-kontor, och finns för närvarande på nederländska, engelska, franska, tyska, italienska, portugisiska och spanska. För mer information kontakta: Lars Bastholm, Regional Creative Director Framfab +45 39 16 29 53 lb@framfab.dk Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab+46709 41 21 11 ola.kallemur@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består av drygt 2 570 medarbetare, fördelade på 59 kontor i Danmark, Bulgarien, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB- gruppen, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00960/bit0002.pdf