Framfab satsar på web-baserade affärssystem

Framfab satsar på web-baserade affärssystem Framfab har tecknat ett samarbetsavtal med Maconomy Nordic kring webbaserade affärslösningar för tjänstesektorn. Särskilt inom tjänstesektorn är mobila lösningar viktiga, varför WAP-teknologi kommer att användas för utveckling av dessa tjänster. Framfab kommer att tillhandahålla managementkonsulting och ta ansvar för implementeringen av affärssystemet Maconomy. Dessutom kommer Framfab att delta i arbetet med att utveckla mobila Internetlösningar som kan integreras direkt i Maconomy-systemet. Inledningsvis sker satsningen på den svenska marknaden med målsättningen att tillsammans bli ledande i Skandinavien. - Framfab är en perfekt partner för Maconomy, säger Bo Johansson, VD Maconomy Nordic. Framfabs kompetens inom WAP-teknologi är särskilt intressant då Maconomy har en integrerad WAP-lösning och då det ligger i tjänsteföretagets natur att ha rörliga medarbetare som i realtid behöver både lämna och hämta information var de än befinner sig. Tillsammans kommer Framfab och Maconomy bli föregångare på området. Maconomy erbjuder idag ett koncept för tjänstesektorn som automatiserar och integrerar affärsprocesserna både i det mer traditionella tjänsteföretaget och i den moderna virtuella organisationen. På den här marknaden är Maconomy marknadsledande. - Ett integrerat affärssystem med möjlighet till mobila Internetlösningar kommer att bli en konkurrensfaktor för snabbväxande tjänsteföretag, säger Johan de Verdier, Framfabs Sverigechef. Maconomys starka ställning inom tjänstesektorn ger stora möjligheter vid nyutveckling av mobila Internettjänster. För mer information kontakta: Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08 545 258 06, 0709 41 21 11, ola.kallemur@framfab.se, AnnaKarin Karlqvist, Affärsansvarig Framfab, 031 734 24 12, 0706 84 00 69, annakarin.karlqvist@framfab.se, Bo Johansson, VD Maconomy Nordic, 08 587 077 00 Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00410/bit0002.pdf