Framfab skapar europeisk webbplats för Coca-Cola

Framfab skapar europeisk webbplats för Coca-Cola Coca-Cola har valt Framfab Danmark som sin leverantör i samband med lanseringen av Powerade, en ny sportdryck, i Europa. Framfab kommer att utveckla en varumärkeswebbplats för den europeiska lanseringen av den nya produkten. Lanseringen av webbplatsen kommer att ske i sex länder på fyra språk under slutet av december. Webbplatsen kommer att stödja och utvidga direktkampanjen för lanseringen som görs av Wieden + Kennedy i Amsterdam. Framfab Danmark har tidigare arbetat med Wieden + Kennedy i ett flertal projekt runt Nike. Framfab ser fram mot detta utmanande projekt och ett framtida utvecklande samarbete med Coca-Cola. För mer information, kontakta: Frederik Zoega, Account Manager, Framfab Denmark +45 39 16 29 57, frederik.zoega@framfab.dk Johan Wall, CEO, Framfab + 46 8 54 52 58 00, johan.wall@framfab.se Tobias Bülow, Corporate Communications Manager, Framfab +46 709 73 75 16, tobias.bulow@framfab.se Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex 3M, AstraZeneca, AXA, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, McDonalds, NEC Packard-Bell, Nike Europe, Orange, Philips, Postbank, Postgirot, Quelle Versicherungen, SAAB, Shell, Volvo Car Corporation, Volvo Group och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). För mer information besök www.framfab.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00140/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00140/bit0002.pdf