Framfab utökar i München

Framfab utökar i München Genom utökningen i München stärker Framfab sin position inom digital varumärkesbyggnad och gentemot bland annat fordonsindustrin i en av de ledande europeiska IT-städerna och i en av de ekonomiskt starkaste regionerna i Europa. Patrick Wolf leder som platschef teamet i München från och med 1 april med övergripande ansvar för säljaktiviteter och projektledning. Patrik Wolf har en gedigen erfarenhet inom e-handel och var tidigare Senior Account Director och Deputy Unit Director på Die Argonauten, en webbyrå baserad i München. På Die Argonauten har Patrick haft övergripande ansvar för kunder såsom BMW, Lufthansa och Bauknecht. Patrick följs också av två tidigare kollegor från Die Argonauten, en projektledare och en Art Director. Med sin gemensamma erfarenhet kommer de att stärka Framfabs position inom digital varumärkesbyggnad och gentemot fordonsindustrin. Med utökningen i München, utvidgar Framfab Tyskland genomgående sina aktiviteter i Tyskland och med huvudkontoret i Köln, kontoret i Hamburg och Framfab Schweiz i Zürich är Framfab Tyskland etablerat som en av de ledande Internetkonsulterna i Tyskland. För ytterligare information kontakta: Anders Ekman, CEO, Framfab AB +46 8 41 00 10 00, anders.ekman@framfab.se Joachim Brettschneider, CEO, Framfab Germany +49 22 346 991 44, joachim.brettschneider@framfab.de Tobias Bülow, Group Communications Manager, Framfab AB +46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, Quelle Versicherungen, SAAB, Volvo Car Corporation, Volvo Group och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00270/wkr0002.pdf