Framfabs presenterar ny företagsstruktur och förstärkt ledningsgrupp

Framfabs presenterar ny företagsstruktur och förstärkt ledningsgrupp Framfab kungör i dag en ny företagsstruktur och en förstärkt ledningsgrupp. Den svenska konsultverksamheten kommer att läggas i en separat legal enhet. Michael Gustavsson tillsätts som VD för det nyskapade Framfab Consulting Sweden. Michael har tidigare varit tillförordnat ansvarig för den svenska konsultverksamheten sedan mitten av maj i år. Göran Westling, tidigare koncernchef och medgrundare av Guide, har utsetts till vice VD för affärsområdet Framfab Business Boosters. Johan de Verdier, tidigare VD för Guide, har utsetts till vice VD för affärsområdet Framfab Software. Tim Frank Andersen, Networkers grundare, blir tillförordnad vice VD för affärsområdet Framfab Marketing. - Det är med glädje jag presenterar vår ny förstärkta företagsorganisation och ledningsgrupp. Den nya strukturen kommer att öka vår möjlighet att öka lönsamheten i vår verksamhet, säger Framfabs VD Jonas Birgersson. Framfabs koncernledning ser ut som följer: Jonas Birgersson Chief Executive Officer Johan Wall Chief Operating Officer Tim Frank Andersen Tillförordnad Framfab Marketing Sofia Ericsson Mergers and Acquisitions Michael Gustavsson VD Framfab Consulting Sweden Johan Haeggman Chief Financial Officer Peter Svanfeldt Client Development Mattias Söderhielm Chief Strategy Officer Johan de Verdier Framfab Software Göran Westling Framfab Business Boosters För mer information kontakta: Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab0709 41 21 11 ola.kallemur@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Förutom konsultrörelsen består Framfab av affärsområdena Boosters, Investments, Marketing och Software. Framfab har i dag fler än 2 980 medarbetare, fördelade på 60 kontor i Bulgarien, Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00020/bit0002.pdf