Hydro Texaco och Framfab inleder internetsamarbete

Hydro Texaco och Framfab inleder internetsamarbete Hydro Texaco A/S har valt Framfab som samarbetsparner i internetprojekt som understödjer Hydro Texacos affärsprocesser, kunddialog och övrig marknadsföring i Danmark. Projekten kommer att ledas från Framfab Danmark. Framfab ska i samarbete med Hydro Texaco skapa ett helt nytt universum på nätet samt utveckla nya lösningar och applikationer för konsumenter, företag och samarbetspartners. Detta kommer att göra Hydro Texaco, helt i linje med deras off-line marknadsföringsaktiviteter, också kända på nätet. - Internetaktiviteterna ska effektivisera transaktioner och kommunikation med företagets interna och externa intressenter. I praktiken kommer det att betyda förbättrad servicenivå och besparingar för våra privat- och företagskunder och de cirka 400 bensinstationerna i Danmark, säger Tage Kruse, Hydro Texaco. Det är medarbetarna på Hydro Texacos internetavdelning, under ledning av e-businessansvarige Claus Hoffman, som tillsammans med resten av organisationen och medarbetare hos Framfab Danmark, som ska implementera de ambitiösa digitala utvecklingsplanerna för företaget. Hydro Texaco har valt att ingå ett strategiskt samarbete med Framfab, framför att bara låta företaget lösa enskilda uppdrag, vilket gör att det löpande kommer att ske en kompetensöverföring mellan företagen. Därigenom kommer Hydro Texacos egen organisation att spela en mycket aktiv roll i utvecklingen av de lösningar som ska digitalisera företagets processer och relationer. För mer information kontakta: Jannik Liedner, Account Manager Framfab, +45 39 16 29 29, jannik.liedner@framfab.dk Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08 545 258 06, 0709 41 21 11, ola.kallemur@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00390/bit0002.pdf