Kellogg's och Framfab i internetsamarbete

Kellogg's och Framfab i internetsamarbete Kellogg's har valt Framfab som samarbetspartner för sina internetprojekt för att understödja Kellogg's försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter i Norden. Projekten kommer att ledas från Framfab i Danmark. Framfab ska tillsammans med Kellogg's göra om de existerande nätplatserna för de nordiska länderna, samt utveckla nya internetlösningar för såväl konsumenterna som detaljhandeln. - Målet med några av internetaktiviteterna är att underbygga våra existerande brandbuilding-aktiviteter mot konsumenterna. Andra aktiviteter ska förbättra vår servicenivå mot våra detaljhandelskunder, samt understöjda de existerande försäljningsaktiviteter vi genomför tillsammans med detaljhandeln, säger Mika Olenius, VD för Kellogg's i Norden. Medarbetarna på Kellogg's Nordens internetavdelning, med internetansvarige Jan Faltum i spetsen, ska tillsammans med medarbetarna hos Framfab i Danmark och Sverige implementera företagets ambitiösa digitala strategi. Kellogg's Norden har valt att ingå ett strategiskt samarbete med Framfab, framför att bara lägga ut enskilda uppdrag, för att skapa en större synergi i utvecklingsarbetet mellan den kunskap som finns hos Kellogg's och Framfabs internetkompetens. För mer information kontakta: Tim Frank Andersen, VP International Sales & Marketing Framfab, +4539162929, +4520128422 tim.frank.andersen@framfab.dk Jesper Krogh Jørgensen, Branch Director Framfab Denmark, +4539162924, jesper.krogh.jorgensen@framfab.dk Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, +46854525806, +46709412111, ola.kallemur@framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av 2 050 medarbetare, fördelade på 53 kontor i Danmark, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Storbritanien, Sverige, Tyskland och USA. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, Nike Europe, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00290/bit0002.pdf